Rozhovor Poli Ševčíkové a Zuzany Włodovské:
Hlavní body videa:

Představení jazykové koučky – Zuzka popisuje svůj vývoj od tradiční učitelky k jazykové koučce a průvodkyni, která se zaměřuje na radostné učení angličtiny, polštiny a češtiny.

Osobní cesta ve výuce jazyků – Sdílí svou 30letou zkušenost s angličtinou, od mateřské školy po šestiletou praxi jako středoškolská učitelka. Klíčový zlom přišel s mateřstvím a absolvováním kurzu jazykového koučinku.

Problém nízkého sebevědomí v jazycích – Mnoho lidí (zejména na úrovni B1 a vyšší) má problém s mluvením. Čeští a středoevropští studenti mají v tomto ohledu větší potíže než jiní Evropané.

Dopad tradičního školství – Hodnocení založené na chybách a známkách vede k negativním emocím spojeným s učením jazyků. Vnější motivace (uspokojení učitelů či rodičů) často přebíjí vnitřní motivaci.

Řešení: Pozitivní přístup – Místo zaměřování se na chyby je důležité oslavovat úspěchy. Perfekcionismus není nutný, i rodilí mluvčí dělají chyby.

Změna myšlení při učení jazyků – K úspěchu vede pozitivní přístup, radost z učení a podpora sebevědomí.